Móka János
tanár, képzésvezető
2016/2017.
Móka János
Beszédtechnika, Színészmesterség gyakorlat
|
|||
Szakmai tapasztalat |
Fejér Megyei Vajda János Gimnázium és Szakközépiskola (gyógypedagógus, drámatanár) József Attila Általános és Szakképző Iskola (logopédus), Kenderke Alapfokú Művészeti Iskola (drámatanár) Apor Vilmos Katolikus Főiskola (Drámapedagógia Tanszék vezetője, főiskolai docens) Jászai Mari Színház, Népház (szakmai vezető) Kolibri Színház (képzésvezető) Eötvös József Általános Iskola (gyógypedagógus) Csokonai Vitéz Mihály Művelődési Központ (népművelő, színjátszó előadó) Béke Ligeti Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet (gyógypedagógus)
|
||
Időtartam |
2014 december – 2012. szeptember – 2014. december, 2012. szeptember – 2014 június, 1993. augusztus – 2012. április, 2001. január – 2006. június, 2002. szeptember – 2004. július, 1988. december – 1993. augusztus, 1987. augusztus – 1988. december, 1982. augusztus – 1987. augusztus,
|
||
|
|
||
Jelenlegi foglalkozás / beosztás |
igazgató gyógypedagógus drámatanár
|
||
|
|
||
Főbb tevékenységek és feladatkörök jelenleg |
drámaórák tartása, vezetői feladtok ellátása osztályfőnöki teendők ellátása, SNI-s gyerekek fejlesztése, pedagógiai munkával kapcsolatos adminisztrációs feladatok, |
||
A munkáltató neve és címe |
Színház és Filmművészeti Szakgimnázium, 1093 Budapest, Fővám tér 8. Fejér Megyei Vajda János Gimnázium és Szakközépiskola, 2060 Bicske, Kossuth Lajos út 4.
|
||
Tanulmányok |
Janus Pannonius Tudományegyetem Janus Pannonius Tudományegyetem, Színház- és Filmművészeti Egyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola,
|
||
Időtartam |
2009 – 1995 – 1998 1989 – 1993. 1982 – 1986. 1977 – 1981.
|
||
Végzettség / képesítés |
PhD oktatásszociológia pedagógia – iskolaelemzés és iskolafejlesztés színházelmélet – drámapedagógia oligophrén – logopédia tanító - népművelő |
||
Főbb tárgyak / gyakorlati képzés |
felsőoktatási ismeretek, fordítási gyakorlatok, kutatáselmélete és gyakorlata szervezetfejlesztés, vezetéselmélet, felnőttképzési ismeretek, curriculum készítés, oktatásszociológia, pedagógiai ismeretek, színház- és drámaelmélet, drámapedagógia, rendezés, gyógypedagógiai és logopédiai szaktantárgyak, tanítói és népművelői feladatok ellátásához szükséges tantárgyak
|
||
Egyéni készségek és kompetenciák |
színjátékos és rendezői kompetenciák, színházi neveléshez szükséges kompetenciák, drámapedagógiai kompetenciák szervezési, szervezetépítési, irányítási kompetenciák, eredményes kommunikáció, önálló munkavégzés, együttműködési készség, érett felnőttre jellemző erős kötelességtudat, probléma-megoldási készség, rend/rendezettség, szakértelem, üzleti érzék, gazdálkodási kompetenciák koncentrált figyelem és tudatos figyelemmegosztás találékonyság, kezdeményező készség előrelátó gondolkodás logikus érvelés,
|
||
Anyanyelv |
magyar |
||
Egyéb nyelvek |
német, orosz (konyhanyelvi szinten) |
|
|
Társas készségek és kompetenciák |
Negyvennégy éve dolgozom. Voltam segédmunkás, újságkihordó, népművelő, tanár, színész, rendező, tanszékvezető, színházvezető. Voltak nagyon egyszerűen gondolkodó munkás, műveletlen, művelt, nagyon művelt értelmiségi munkatársaim, illetve óvodástól a nyugdíjasokig, minden korosztállyal volt szerencsém együtt lenni, együtt dolgozni, tanítani-tanulni. Mindezen tapasztalatok eredményeként könnyen teremtek kapcsolatot, ezt tartóssá is tudom tenni, nem vagyok konfliktuskerülő, de minden éles helyzetben konszenzusra törekszem. Vitás helyzeteket, érdekellentéteket, amíg az nem jelent veszélyt a szervezetre, kölcsönös előnyökre alapozva oldom meg, ennek érdekében nyíltan kommunikálok, a kommunikációs játszmákat kerülöm, az őszinteséget sokra tartom. Vezetői munkám során rugalmasságra, kölcsönös tiszteletre, megértésre törekszem. A szervezeti érdekek érvényesítése mellett, azzal összhangban, az egyéni érdekeket is figyelembe véve hozok döntéseket. |
Szervezési készségek és kompetenciák |
Tudok tervezni hosszú és rövidtávra, ehhez megfelelő problémaérzékenységgel rendelkezem, jól átlátom a bonyolult helyzeteket, ezeket tudom elemezni, elemeit strukturálni, megoldási terveket készíteni, az adott problémát céllá tudom fogalmazni, ezeket kitartóan, következetesen megvalósítani. Mások munkáját a kitűzött cél elérése érdekében szervezni, feladatokat és felelősséget leosztani, ellenőrizni, végrehajtást motiválni. |
Számítógép-felhasználói készségek és kompetenciák |
Gyakorlott vagyok a Microsoft Word, Excel, adatbázis programok kezelésében, kiadványok, prezentációk szerkesztésében, videó-szerkesztésben, portálkezelésben, levelezés- és böngészőprogramok alkalmazásában. |
Művészi készségek és kompetenciák |
Tudok verset mondani, színészként szerepet alakítani, színdarabot rendezni, színjátszó csoportot vezetni, színházi nevelési programot tervezni és vezetni, ismerem a képzőművészetet, Kondor Béla kedvenc grafikusom, jelenleg Arthur Rubinstein előadásában Chopin G-moll balladáját hallgatom legtöbbet. |
Járművezetői engedély(ek) |
személygépkocsit vezetek |