Móka János

Móka János

tanár, képzésvezető
2016/2017.

Móka János

Beszédtechnika, Színészmesterség gyakorlat

 

 
   
   
   
   
       
   
   
   
   

Szakmai tapasztalat

 

Fejér Megyei Vajda János Gimnázium és Szakközépiskola (gyógypedagógus, drámatanár)

József Attila Általános és Szakképző Iskola (logopédus),

Kenderke Alapfokú Művészeti Iskola (drámatanár)

Apor Vilmos Katolikus Főiskola (Drámapedagógia Tanszék vezetője, főiskolai docens)

Jászai Mari Színház, Népház (szakmai vezető)

Kolibri Színház (képzésvezető)

Eötvös József Általános Iskola (gyógypedagógus)

Csokonai Vitéz Mihály Művelődési Központ (népművelő, színjátszó előadó)

Béke Ligeti Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet (gyógypedagógus)

 

 

Időtartam

 

2014 december –

2012. szeptember –  2014. december,

2012. szeptember – 2014 június,

1993. augusztus  – 2012. április,

2001. január  –  2006. június,

2002. szeptember – 2004. július,

1988. december – 1993. augusztus,

1987. augusztus – 1988. december,

1982. augusztus – 1987. augusztus,

 

 

 

Jelenlegi foglalkozás / beosztás

igazgató

gyógypedagógus

drámatanár

 

 

 

Főbb tevékenységek és feladatkörök jelenleg

drámaórák tartása,

vezetői feladtok ellátása

osztályfőnöki teendők ellátása,

SNI-s gyerekek fejlesztése,

pedagógiai munkával kapcsolatos adminisztrációs feladatok,

 

A munkáltató neve és címe

 

Színház és Filmművészeti Szakgimnázium, 1093 Budapest, Fővám tér 8.

Fejér Megyei Vajda János Gimnázium és Szakközépiskola, 2060 Bicske, Kossuth Lajos út 4.

 

 

Tanulmányok

 

Janus Pannonius Tudományegyetem

Janus Pannonius Tudományegyetem,

Színház- és Filmművészeti Egyetem,

Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola,

Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola,

 

 

Időtartam

 

2009 –

1995 – 1998

1989 – 1993.

1982 – 1986.

1977 – 1981.    

 

 

Végzettség / képesítés

 

PhD oktatásszociológia

pedagógia – iskolaelemzés és iskolafejlesztés

színházelmélet – drámapedagógia

oligophrén – logopédia

tanító - népművelő

 

Főbb tárgyak / gyakorlati képzés

 

felsőoktatási ismeretek, fordítási gyakorlatok, kutatáselmélete és gyakorlata

szervezetfejlesztés, vezetéselmélet,

felnőttképzési ismeretek,

curriculum készítés, oktatásszociológia, pedagógiai ismeretek,

színház- és drámaelmélet, drámapedagógia, rendezés,

gyógypedagógiai és logopédiai szaktantárgyak,

tanítói és népművelői feladatok ellátásához szükséges tantárgyak

 

 

Egyéni készségek és kompetenciák

 

színjátékos és rendezői kompetenciák,

színházi neveléshez szükséges kompetenciák,

drámapedagógiai kompetenciák

szervezési, szervezetépítési, irányítási kompetenciák,

eredményes kommunikáció,

  önálló munkavégzés,

         együttműködési készség,

          érett felnőttre jellemző erős kötelességtudat,

          probléma-megoldási készség,

          rend/rendezettség,

          szakértelem,

          üzleti érzék, gazdálkodási kompetenciák

          koncentrált figyelem és tudatos figyelemmegosztás

          találékonyság, kezdeményező készség

          előrelátó gondolkodás

          logikus érvelés,          

 

 

 

Anyanyelv

 

magyar

Egyéb nyelvek    

német, orosz (konyhanyelvi szinten)

 

 

 

 

 

 

 

Társas készségek

és kompetenciák

Negyvennégy éve dolgozom.  Voltam segédmunkás, újságkihordó, népművelő, tanár, színész, rendező, tanszékvezető, színházvezető. Voltak nagyon egyszerűen gondolkodó munkás, műveletlen, művelt, nagyon művelt értelmiségi munkatársaim, illetve óvodástól a nyugdíjasokig, minden korosztállyal volt szerencsém együtt lenni, együtt dolgozni, tanítani-tanulni.  Mindezen tapasztalatok eredményeként könnyen teremtek kapcsolatot, ezt tartóssá is tudom tenni, nem vagyok konfliktuskerülő, de minden éles helyzetben konszenzusra törekszem. Vitás helyzeteket, érdekellentéteket, amíg az nem jelent veszélyt a szervezetre, kölcsönös előnyökre alapozva oldom meg, ennek érdekében nyíltan kommunikálok, a kommunikációs játszmákat kerülöm, az őszinteséget sokra tartom.

Vezetői munkám során rugalmasságra, kölcsönös tiszteletre, megértésre törekszem. A szervezeti érdekek érvényesítése mellett, azzal összhangban, az egyéni érdekeket is figyelembe véve hozok döntéseket.

Szervezési készségek és kompetenciák

Tudok tervezni hosszú és rövidtávra, ehhez megfelelő problémaérzékenységgel rendelkezem, jól átlátom a bonyolult helyzeteket, ezeket tudom elemezni, elemeit strukturálni, megoldási terveket készíteni, az adott problémát céllá tudom fogalmazni, ezeket kitartóan, következetesen megvalósítani. Mások munkáját a kitűzött cél elérése érdekében szervezni, feladatokat és felelősséget leosztani, ellenőrizni, végrehajtást motiválni.

Számítógép-felhasználói készségek és kompetenciák

Gyakorlott vagyok a Microsoft Word, Excel, adatbázis programok kezelésében, kiadványok, prezentációk szerkesztésében, videó-szerkesztésben, portálkezelésben, levelezés- és böngészőprogramok alkalmazásában.

Művészi készségek és kompetenciák

Tudok verset mondani, színészként szerepet alakítani, színdarabot rendezni, színjátszó csoportot vezetni, színházi nevelési programot tervezni és vezetni, ismerem a képzőművészetet, Kondor Béla kedvenc grafikusom, jelenleg Arthur Rubinstein előadásában Chopin G-moll balladáját hallgatom legtöbbet.  

Járművezetői engedély(ek)

személygépkocsit vezetek